Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Antara Masalah Yang Dihadapi Apabila Kerja Ulang Alik Melaka-KL-Melaka

Menjadi seorang pekerja yang berulang alik Melaka - KL - Melaka memang banyak cabaran dan masalah luar jangka.Lebih-lebih pada yang menjadikan motorsikal sebagai pengantara rumah dan tol. Bulan April nanti genap 3 tahun incek hasben berulang alik dari rumah ke tempat kerja yang jarak perjalanan sehari ialah 288KM (sumber : disini).

Hari Jumaat 2 minggu lepas, macam biasa hasben akan parking motor kat Tol Ayer Keroh dan tunggu bas kat sana.Agak mudah parking kat tol daripada Melaka Sentral sebab jarak rumah dengan tol lagi dekat.Balik rumah pun cepat.Petang tu hasben kuar ofis lambat.So dapat tiket balik Melaka pun lambat.Bila dah dapat bas, rupanya bas tu masuk Tol Alor Gajah terus ke Melaka Sentral.

Bas dah skip tak masuk Tol Ayer Keroh.Motor hasben parking sana. Dalam pukul 9.30 malam, saya hangkut semua anak-anak masuk kereta pergi pick up papa kat Melaka Sentral. Dengan hujan lebatnya, nasib baik anak-anak behave.Diorang jakun sikit dapat kuar malam-malam dengan keadaan hujan tu.Kalau bukan pasal nak pick up papa, tak dapek nak oi mama ko ni nak hangkut korang jalan-jalan dalam keadaan hujan lebat ni.huhu..

Esoknya pukul 9 pagi baru amik motor papa kat Tol Ayer Keroh.Nasib baik hari Sabtu,kalau hari bekerja, memang saya kena hantar hasben pagi-pagi buta pergi kerja T_T

 Dah amik motor dah. Jumpa kat traffic light.Sombong betul mamat motor tu bila kita ngorat.Hewhew!


  Imran sampai tertidur balik.

 Dak Abang dengan Boboiboynya...
 



p/s : Masih lagi mengharap papa dapat kerja kat Melaka..tapi macam susah je nak dapat.....
24 Responses
  1. Anonymous Says:

    salam kak...cmne hasben akak ulang alik setiap hari?
    naik bas ape?
    saya nak taw sebab xlama lagi saya akan dok sama ngn isteri saya di jasin...saya keje kat sg. besi...so saya nk taw tambang bas setiap hari...

    (saya xde akaun blogger so saya pakai anonymous...)


  2. Hanna Says:

    Naik bas transnasional.Hari2 kena spend tiket RM25 pergi-balik gitu.


  3. Anonymous Says:

    bas trans dari melaka central ke?
    tiket beli kat kaunter situ ke?
    cmne dorg nk taw sape yg tggu kat tol ayer keroh?
    ade x contact no. bas tu kak?


  4. Hanna Says:

    semua bas mmg dr MS..so agak2lah kalau bas gerak dr MS kul 5,bas smpai kt tol dlm 5.15 mcm tu..nk senang beli tiket kena beli awal2 cntoh,kalau naik isnin, sabtu dh start beli..baik beli tiket 5 hari terus..

    org mmg rmai yg berulang naik bas ke kl..kat tol mmg ramai yg tggu..driver akn pastikan sape yg ada tiket bole naik..kalau ada seat kosong tp xde tiket pun bole naik..tp kemungkinan mmg penuh..so better beli tiket siap2..ms beli tiket kt kaunter kena mention naik kt tol,so driver akan kira brp org naik kt tol & kt MS..


  5. Anonymous Says:

    ok...time kasih byk2 kak...


  6. Anonymous Says:

    Saya dah 5 tahun berulang alik setiap minggu antara Alor Gajah-Petaling Jaya tapi belum buat berulang setiap hari but anak saya dah 2 orang umur 3 tahun dan 8 bulan...pernah terfikir nak berulang setiap hari pasal rindu kat anak huhuhu JAMIL PJ


  7. Hanna Says:

    Encik Jamil PJ

    Rasanya saya tak setabah encik jamil.hasben saya pun mcm tu,anak punya psl la dia sanggup ulang-alik slama 3thn ni..huhu..dr alor gjh ke kl pun ramai yg ulang-alik..

    moga hidup kita dipermudahkan..insyallah..amiiin.


  8. Anonymous Says:

    bila terbaca blog akak ni, saya teringat dekat ayah saya yang tiap2 hari 6x seminggu ulang alik melaka-seremban-melaka. kdng2 tngok kesia dekat ayah, balik2 confrm dh penat, malam lak tu . . .


  9. Hanna Says:

    hai adik..

    itulah pengorbanan seorang ayh dan juga seorang suami untuk kesenangan keluarganya...

    semoga ahli keluarga kita yg brulang alik ke tempat kerja jauh ini dilindungi oleh allah dan diberi ganjaran setimpal oleh-nya..amiin..


  10. hussairi Says:

    Genap sebulan berulang alik melaka ke putrajaya dgn kereta nasib 3 org...tgh mencari kot2 ada yg nak join ktrg...


  11. razleen Says:

    salam..en hussairi..sy berminat nk join balik melaka..dr putrajaya..masih available ke?tp sy nk tumpang hari jumaat n pagi isnin je...0162196420....


  12. cake_univers Says:

    Salam Puan,

    Husband puan masih berulang alik ke dari melaka ke kl?
    saya plan untuk berulang alik jugak bulan march ni. hati ni kecik untuk tinggalkan anak usia 2 thn n isteri yg tgh mengandung.

    Kalau boleh, boleh ke perkenalkan suami puan dgn saya. saya nak tny soalan2 dgn lebih lanjut.

    Azad
    azadiana@gmail.com


  13. zhc Says:

    ada sape2 yg masih ulang alik melaka putrajaya tak untuk carpool? 0199890423


  14. Anonymous Says:

    Slm semua. Sy skg ulang alik mlk -putrajaya presint 3. Dh 4 bulan. Sy drive Nissan Teana. Kos g balik rm1600 sebulan ����
    So as alternatif, sy nk offer pd sesapa yg nk tumpang WAKTU BALIK keje putjya mlk.pukul 5.30 sy amik depan opis awak n drop tol a.keroh (sampai tol dlm pukul 6.30++) .Bayaran rm35 sahaja..
    Sy xberani offer time pagi g keje sbb sy gerak lmbt. 6.45am di tol a.keroh n sampi presint 3 ngam2 kul 8am.. huhhh
    So balik xrushing. Harap sgt ade yg nk tumpang n dpt kurangkn kos on the road sy. ������
    Bole whatapp sy bila2 masa if ade soklan or nk tumpang (0126837139) -shu-


  15. Unknown Says:

    Masih berulang..?saya berminat utk carpool..zul




  16. zhc Says:

    yup tiap hari.. boleh contact 0199890423..boleh kita sembangbtgk macam mana


  17. Salam,saya berulang-alik semenyih ke melaka setiap hr.Hakikatnya penat tp saya letak tepi sbb demi ank2.if sesiapa yg berminat utk carpool bersama blh whatsup 0194107202..InsyaAllah moga Allah permudahkan urusan kita semua.



  18. Anonymous Says:

    Saya usamah start kerja kt KL nxt week. Ada info x ulang alik kl melaka?..smpai kl kul brpa?..n solat subuh mcm mna


  19. Anonymous Says:

    Kalau ada info whatsapp saya kt 0136036949


  20. Anonymous Says:

    Kerja mana zul?


  21. Unknown Says:

    Masih berulang lagi ke. Saya berminat utk carpool 0129154769


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...