Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Minuman Wajib Untuk Mama

Hai semua.Berjumpa lagi kita.Mesti ramai yang tertunggu-tunggu entri terbaru daripada saya kan.Harap anda tidak marah.Eh,eh.Kenapa dengan Mama Khayra ni?Perasan sangat. Macam la ada orang baca blog ni.Hahaha.Mama Khayra dah bengong.Oklah,kalau takde sesiapa yang baca pun,ini hanya sekadar berkongsi pengalaman.

Hari tu kat
entri ni, Kak Salwa ada bertanyakan petua aku camne nak perbanyakkan susu badan.Hmm..petua ye?Mungkin kalau nak ikutkan bukan lah petua sangat pun.Sebab kalau petua tu macam amalan orang tua-tua.Agaknya kot.Macam tu lah aku iktiraf petua. ntah apa-apa yang aku taip ni Selalunya aku banyakkan minum dari makan. Kalau makanan,aku banyakkan sayur-sayur hijau. Oklah,disebabkan entri ni bertajuk Minuman Wajib Untuk Mama, meh kita tengok apa yang Mama Khayra tiap-tiap hari minum.


HL Fresh Milk : Minuman wajib dari aku pregnant sampai la sekarang.Aku tak minum Anmum ke,Enfamama ke,tapi yang ni la aku tala sampai berkotak-kotak.Tak percaya tanya En.Suami. Hehe.Dulu masa pregnant aku minum flavor strawberi, suka sangat.Mungkin disebabkan pembawakan baby girl kot. Sekarang ni minum fresh milk biasa. Yang penting sekali mesti brand HL.Sedap tau.Setiap pagi before pegi keja mesti minum segelas.



Nesvita + Oat 3 in 1 : Ni minuman kat ofis.Campuran dua perasa.Tahu kan Quaker Oat ada keluar minuman 3 in 1? Kalau tahu bagus lah.Hihi.Aku suka yang vanilla.Campur dengan nestum.Fuh,sedap tau minum panas-panas.



Milo / Milo + Oat : Air milo memang kegilaan dari sejak aku berpantang sampai la sekarang. Ingat lagi,masa berpantang kat kampung,tak boleh makan berat-berat.Mak suruh aku minum milo cicah biskut.Masa tu makanan ni la paling sedap aku rasa. sebab makanan best-best yang lain tak boleh bedal,pantang.Huhu Disebabkan itu,dah jadi minuman feveret pulak.Kat rumah mesti ada satu balang milo.Kalau tinggal setengah,gigih membeli untuk dijadikan stok.Bekas milo tu mesti sentiasa penuh.Hehe,tamak kan?Sama jugak dengan oat.Aku beli Quaker Oat Instant.Plastik dia kaler merah.Kalau tak minum milo begitu sahaja,aku minum campur dengan 3 sudu besar oat. Memang oat ni menggalakkan pengeluaran susu badan.



Eh,macam mana gambar ni terselit ni.Ini bukan minuman ye.Ni spageti masak hari tu.Hehe.Yang biji-biji tu bukan bijan ye puan-puan.Itu adalah grated cheese. macam la orang tak tahu


Oklah,itu je lah minuman aku sepanjang hari.Mungkin dengan niat untuk menambahkan susu badan membuatkan susu sentiasa ada.Alhamdulillah,Kadang-kadang kita kena jugak guna psikologi.Mind cakap susu badan akan tambah dengan pemakanan macam ni atau macam tu.So,lama-kelamaan susu akan mula bertambah.Macam itulah yang aku amalkan sekiranya production susu aku mula merudum.Dengan niat nak beri Khayra yang terbaik,aku setkan dalam fikiran yang susu aku banyak.Aku insan biasa.Tak semestinya susu aku sentiasa penuh.Ada juga waktu-waktu sukar.Dengan cara pemakan dan minuman yang betul,Alhamdulillah,susu sentiasa ada.Itu lah sahaja pengalaman sepanjang 11 bulan aku menjadi fullybreastfeeding mama.Bak kata Kak e-caR, "Sharing is Caring and Loving".
5 Responses
  1. Rizziela Says:

    sedapnya...

    dulupun ziela suka minum susu tu..skg ni dah jarang minum susu...tp milo hari2 pun minum

    nak gak try minum milo + oat..mcm sedap ajer


  2. myQza Says:

    he he he... aku tak terlibat.. ha ha ha.. tapi aku x leh minum susu kosong.. kena berperisa.. ekekekeke


  3. Mummy Aqil Says:

    huhu..daku dulu rajin gak minum susu n oat. skrg dah xwat. adakah sbb tuh susu makin merudum??? kena insaf ni.. jauh lgk perjalanan ni. wuwu.. thanx so much for the info..


  4. Anonymous Says:

    sama la. sy pun hari2 minum milo sejak dlm pantang. masa pantang minum sambil cicah biskut mmg nikmat :) hoho ada geng :p


  5. Hanna Says:

    Rizziela

    Mmg sedap rizziela,minum panas-panas milo+oat memang terangkat..hehe..

    si tedi

    fres milk perisa strawberi mmg best..nk bg kucing minum pun boleh gak..hehehe..gurau je tedi ye :)

    Mummy Aqil

    owh!info tu utk peringatan kita bersama...tp tengok aqil tu mmg tembam ye..berkat khasiat susu mummy dia :)

    eis

    geng la kita ye eis..so,nama kelab kita milo cicah biskut's club..boley gitu?..haha..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...