Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Still Ada Ruam Lagi + Batuk&Selsema : Part 2

Lunch hour tadi aku terus berlari ke taska Khayra...bila sampai,rupanya Khayra tengah tidur...tak sampai hati nak kejutkan...just tunggu dia kalau terbangun sendiri...masa tunggu tu ada la 2 kali Khayra batuk-batuk...sian dia,dalam tidur pun masih batuk-batuk lagi...

aku nampak mata dia pejam menahan sakit bila batuk...sampai pukul 2,Khayra masih belum bangun dari tidur lagi...aku balik ofis...hope anak mama kuat...sabar ye sayang, tak lama lagi Khayra sembuh...
6 Responses
  1. Diver Mom Says:

    saya risau la khayra x baik-baik..

    cuba pergi hospital kerajaan / swasta.. biasanya kalau dah dekat seminggu batuk, (kalau swasta), depa akan admit. (tp tgk juga la, kalau ada kahak / wheezing, sure depa akan admit) tp kalau kahak x da lagi.. selamat la.. :)

    anyway, jgn lama-lama.. takut melarat.. :(


  2. Hanna Says:

    zuhai,sy try mkn madu lebah...harap my bb ok nnt...sekarang ni tunggu batuk dia reda...dh 3 kali pegi klinik,tp semua suruh mkn ubat batuk...huhu..zuhai,doakan my baby sembuh ye :(


  3. Yatie Says:

    pegi hosp la, my baby sekarang tgh admit sbb biarkan batuk berpanjangan..ulang alik jumpa paed dia tak bg antibiotik pun just bg ubat kahak kesudahan nya hubby ajak pegi sjmc dan sekarang dh disahkan pneumonia@jangkitan paru2..admitted terus...sian baru 7bln my baby dh kene cucuk sini sana. beringat sebelum kene, nasib baik ada insurance.


  4. salam hanna,
    baby u masih bf tak? jika ye, better u cuba mkn a few supplement utk support antibody bb u.


  5. salam hanna
    u housewife jugak ke?
    sama la kite :)
    suka sgt dpt jumpa housewife yg blogging
    kalau free contact/sms lah sy
    016-3743248
    salwa
    tq sbb sudi juenguk my blog.
    ttg anak u selsema and batuk ni..kena treat/manage the symptom properly
    if doc prescribe drugs mcm phenergen/bena expectorant/etc,jgn bagi baby u ubat tu
    dangerous
    call la sy kita bole sembang panjang k
    :)
    take care


  6. Hanna Says:

    Pada teman2 yang sudi memberikan pandangan dan nasihat saya ucapkan ribuan terima kasih...terharu rasanya...

    To Yatie :
    Saya akan bawa Khayra ke PUSRAWI semula...hari tu doc dah bagi antibiotik,tapi Khayra allergic dengan ubat tu...naik ruam satu badan...harap baby awak pun dah sembuh...

    To ibu addin dan nasa :
    Saya masih lagi fully BF Khayra...setakat ni saya amalkan minum madu lebah...alhamdulillah,batuk Khayra makin kurang...

    To @Salwa :
    Saya akan buat reminder ubat yang awak listed tu...thanks...saya sekarang dah keja balik...hari tu memang jadi housewife...masa tu memang saya penuhkan masa lapang dengan memblogging ni :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...