Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Cuti Lama


Lama rasanya tak hapdet blog nih...bila lama x hapdet,otak pun tepu tak tau nak tulis apa...busy sangat dengan Khayra,lagipun Khayra makin main manja dengan mama dia sekarang ni...mana mama duduk,dia akan merangkak pegi kat mama..oh!ye, Khayra dah pandai merangkak, duduk tegak dan dah start memaut untuk berdiri...nanti aku story kat entri lain...


Mula-mula,disebabkan baby aku yg jelita tu tiba-tiba demam panas...mau tak panik...ialah,daripada dia boleh ketawa2 dengan mama dan papa,malam tu terus satu bdn panas...kt kepala jgn ckp la,dah tuam dengan air asam jawa,kejap je kering...bawak pegi klinik,then aku pun amik cuti dua hari...rasa2 dah kebah demam,Khayra masuk Taska hari Rabu...hari Jumaat plak memang dh plan nak cuti balik kampung...so,2 hari je la Khayra dok kat Taska...


Balik kampung,ktorg nak menghantar adik lelaki aku menikah kat Triang, Pahang...dari KL balik Melaka pastu pegi Pahang...Khayra seronok je...tak meragam langsung...balik dari Pahang,papa stay dua hari kat kampung,pastu balik KL...aku dan Khayra dok kampung,konon nak tolong family uruskan kenduri kawin adik aku tu...then,Khayra start meragam...asik nangis je...batuk + selsema + demam macam biasa...pastu nak berdukung...aku dah tak boleh nak tolong2 uruskan kenduri...kena layan si kecik aku tu...sian dia...


Bgtau kt papa,kena balik kampung cepat...maybe Khayra demam rindu kt papa...papa balik malam rabu...malam tu Khayra tido peluk papa...aduhai,sian tengok baby aku ni demam rindu kat papa dia....esoknya,khayra still keadaannya yg sama..asik nangis...ktorg bawak khyara tangkal...orang tua-tua cakap khayra kena "tegur"...ialah jalan jauh pegi pahang..ntah la...


sampai hari kenduri kawin adik pun,khayra nak berdukung je...nangis pun sama...aku kurantinkan khayra tak boleh keluar rumah..untuk langkah berjaga-jaga...kenduri kawin sepupu aku pun,aku tak pegi..mengenangkan khayra macam tu....ayah aku bekalkan air yasin...so,balik KL Khayra mula ok...setiap kali dia merengek,aku akan bagi air tu kat dia...nampaknya Khayra serasi dengan air yang atok dia buatkan better than air tangkal yang lain...


Alhamdulillah,sekarang Khayra makin cergas...orang kata dia "membeli"...tu la yang lama sangat dia demam...apa taknya,pas dia demam Khayra dah bole merangkak, boleh duduk tegak (takde senget2), nk berdiri dan gusi dah nampak bayang nak tumbuh gigi...Khayra oh Khayra...hehe...

2 Responses
  1. admin Says:

    wahhhh bagus2 khayra...hanna mu da jadik h/wife smula kah? mu org triang kah? haaha


  2. Hanna Says:

    Herni,ku masih keja lg...rindu time jd h/wife dolu2..hehe...ku org melaka,adik ipar org triang..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...