Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Chaiyok!

Ingat tak lagi entri aku pasal susu aku rosak tu?Kalau ada yang tak ingat,boleh klik sini ye. Sekarang ni aku still lagi pumping susu.Tapi aku dah fobia nak buat stok banyak-banyak.Takut pisang berbuah 2 kali.Cewah!Sehari sebotol aku collect.Ok la tu.Asalkan aku ada stok nak buat bekal Khayra ke taska.Khayra akan minum 5oz susu kat taska.Tengah hari aku direct feed je.So,setiap hari sebotol aku bekalkan,sebotol jugak aku dapat buat stok.Outpun sebotol,input sebotol.Dulu aku rajin mengepam.Sekarang ni sekali sehari.Hehe.Setakat ni production masih lagi tak mengecewakan.Alhamdulillah,syukur pada Allah bagi rezeki ni pada aku dan Khayra :)





Hanya ada 6 botol stok aku simpan dalam fridge.Ini pun dah syukur Alhamdulillah.






Gambar selingan : Detik-detik EBM aku nak dihumbankan dalam singki.Sayu je tengok susu yang aku perah hari-hari kena buang macam tu je.Kalau tak disebabkan rumah aku blackout,tak jadi la tragedi ni tau.Huhuhu.

2 Responses
  1. yus Says:

    Salam..

    Bloghoping dari blog Kak N.
    Pengalaman saya, saya dah siap2 satu cooler besar (coleman)..
    Kalau ada blackout je, susu masuk dlm coleman tu pastu minta hb gi beli ais bebanyak.
    Patu berdoa plak spy, ada lektrik balik sebelum ais seume jadi cair bangat.
    Harap dpt membantu utk masa akan dtg..
    Target 2 years kan..So kena prepare la..

    Chaiyok!!


  2. Hanna Says:

    yus

    Thanks yus kerana sudi singgah ke blog sy yg x seberapa ni..hehe..ooh,thanks jugak coz bg tips tu...akan sy praktikkan kalau terjadi blckout lg..kalau yus nk tau,susu sy rosak ari tu disebabkan sy takde kt rmh seminggu..cuti raya..kalau sy ada kt rmh,boleh la sy selamatkan..sob sob..huhu..sedih sgt ni..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...