Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Adik Baby dah Umur 30 Minggu Dalam Perut dan Kerja Saya Sekarang Makin Pening

Hari dah masuk 30 weeks..alhamdulillah. Sejak dua menjak ni adik baby asik mengeras dalam perut. Ada sekali tu sekali dia hentak, seluruh ari-ari rasa pijau (*pijar) dan senak. Terus saya terbaring atas sofa. Hasben asik bagitau, "Baby jangan kuar dulu. Papa belum beli pampers untuk baby lagi nih"..huhu, ade ke hasben saya risau sebab lom beli newborn diapers.

Saya pulak risau kalau-kalau ada compilation ke, bleeding ke, pape ke. Ye lah, kalau dah rasa macam-macam memanglah banyak benda bukan-bukan bermain-main kat kepala nih. Harap-harap adik baby kuar ontime. Saya nak beraya dulu..makan rendang, ketupat, pelbagai kuih-muih, kek yang best-best, air sirap, air sarsi, kerepek pedas, kerepek pisang, sate, soto, dan segala makanan masa hari raya nanti. Kalau ikut EDD, saya sempat beraya 9 hari. Lepas tu kena berpantang. (Ooohh...)

Hari ni Senin, esok kalau ikut dalam surat ada Meeting Budget dengan SUK. Halaaa..saya tak siapkan laporan lagi nih. Sampai saya termimpi-mimpi kalau-kalau SUK tanya macam-macam kat Unit saya nanti. Petang ni kalau tak setel gak, kena bawak Khayra balik opis, pastu kena siapkan semua. Tolonglah bagi saya kekuatan untuk melawan penyakit M ni. Sebab saya sempat update blog walhal saya boleh je siapkan keja-keja kewangan tu.T_T

Oklah, masa untuk berbelog dah makin tamat. Saya ada masa sejam untuk update. Lepas tu semua segala mak nenek chat, blog, Facebook ataupun sewaktu dengannya akan di block oleh Unit IT. Time lunch dan abis opis hour je boleh on balik. Hek eleh, berkira sangatlah diorang nih.Bye.


Gambar kakak baby yang lalok nak tidur masa pegi Jusco, hari Ahad (semalam)
12 Responses
  1. Mrs Nageb Says:

    semoga selamat semuanya ye pn hanna :)


  2. wahh hanna dah xlm lgk nih.. still bf yer. ila dah xlrt sbb skt... wuwuwu... tp bila aqil rindu still bg lgk. thn je la skt. susu pun mmg drop hbs sejak preg nih. anyway take care yer


  3. Anonymous Says:

    wah..banyaknya senarai juadah raya yg hanna idamkan. ada yg x sebut lg tu kan hehe. semoga selamat semuanya ya.. kish utk khayra!


  4. wahh xlama dah bb nak kuar....best la khayra nak dapat adik dah kan


  5. Hanna Says:

    Mrs Nageb a.k.a Khaleelah

    Harap kita sama2 selamat deliver baby nnt..amiin..

    Mykhalish

    Hai ila,khayra bf time nk tdo je..ntah ade lg ke x..mungkin utk mood tdo agaknya..mmg time pregnent nih susu drop giler..chaiyok utk next Jr.,fully bf lagi kiter :)Insyallah..


  6. Hanna Says:

    eis

    time2 camni mmg semua nak melantak eis..mcm lah lepas pantang xleh makan kan?..hehe..thanks eis..kish utk khyra gak :)

    wanie @ suzie

    insyallah bln 9 nnt bb kuar..harap ontime lah..meh la join da club,mia pun x sbr jd kakak tu :)


  7. akak lak teringin kuih makmor yg kakak ipar kpd adik akak buat..haru btl kan bila nk yg specifik ni. BAtang buruk pun nk jugak nihh..


  8. Hanna Says:

    kak lia..b4 pantang kena melantak dlu kuih makmor tu..hehe..bestkan kak,kalau dpt mkn mcm2 nih..(^_^)


  9. harap2 smpat tgk adik baby tu lahir... huhu.. cuti raya seminggu jek.. waa..


  10. Hanna Says:

    oowh! maksu rupanya..nnt adik baby tggu maksu ye :)


  11. ibu wawa Says:

    sabarlah Hanna. ni semua dugaan semasa mengandung.

    apapun yang penting kita siapkan tugas yang diberi walaupun selalu berblog. BUKTIKAN.


  12. Hanna Says:

    thanks kak wa..hmm,nmpknya mmg ssh sy nk berbelog pasnih..keja makin byk..mmg x kosentret la kalau asik berbelog je..hehe..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...