Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Dah Lama Tak Cerita Pasal Adik Baby.. Tinggal 2 minggu Untuk Kita Berjumpa

Alhamdulillah, adik baby dah 38 minggu dalam perut. Saya menghitung hari je sekarang ni. Tapi kalau ikutkan time Kakak Khayra dulu, saya deliver awal 5 hari je dari EDD sebenar. Bermakna minggu ke 39 Khayra dah keluar.Buat masa sekarang, adik baby still bergerak aktif. Senak perut saya time adik baby tekan ke ari-ari. Aduhai. Banyak lagi ruang dia nak berenang-renang. Senget-senget perut ni.

Tanda-tanda untuk adik baby nak jumpa mama & papa belum ada lagi. Ye lah, hari-hari mama dia dok doa adik baby nanti biarlah keluar lepas 2-3 hari raya. Mama nak melantak makan best-best dulu.Hee.Tak senonoh je.Agaknya sebagai anak yang baik, adik baby seronok duduk dalam perut mama sambil bermain bola. Tendang sana. Tendang sini. Kalau kuat sangat tendangan tu, mesti gol agaknya. Mama dia merepek le ni.

Sejak minggu ke 35, adik baby ni suka mengeras kat tepi kanan perut saya.Risau gak kalau-kalau songsang ke. Alhamdulillah, doktor cakap tu perkara normal. Selagi kepala tak turun,kedudukan macam tu still ok. Tapi kalau kepala dah turun, tapi still menyenget je, ada masalah la tu. Hopefully adik baby ok.Berat badan time 2nd pregnancy ni takdelah naik mendadak. Setelah 38 minggu, berat saya naik 13kg dari berat asal. Compare masa pregnantkan Khayra, berat saya naik 21kg tau time nak deliver tu. Pergh!!Memang betul membuyong. Kaki dah mcam kaki anak gajah. Bengkak tak hingat. Tapi sekarang ni, baru nak start bengkak.Sikit je la.Patutlah orang kata, setiap kali mengandung,lain-lain situasi kita dapat.

Barang-barang baby semua setel. Sebab boleh recycle kakak punya. Hohoho.Tapi takdelah banyak. Baju-baju ada jugak yang beli lain. Ye la takkan nak pakai kaler pink plak.Macam bath tub, net nyamuk, baby car seat, barut still in good condition. Tak payah beli lain. Cuma saya punya set confinement lom beli lagi. Tengah dok usha Set NR atau Leesa Formula. Dulu time Khayra saya pakai jamu time mak saya guna dulu.Betul-betul old skool da.Apa ntah nama dia. Air Manchur tak silap.Layan je.Bengkung pulak guna kain skeping yang panjang berjela-jela tu. Jenuh nak pusing. Kalau hasben yang ikatkan, memang sesak nafas nih.Agak-agaklah dia punya kekuatan lelaki. Terik kemain.

Setiap kali solat, saya memohon kepada Allah supaya dipermudahkan bersalin. Tragedi time Khayra tu masih saya ingat lagi. Dok labour room dari pukul 11 pagi sampai pukul 10 malam. Macam saya ceritakan kat entry saya bersalinkan Khayra ni. Selain pada itu, saya mohon supaya dipermudahkan perjalan BF saya nanti. Saya harap dapat breastfeeding 2nd baby ni sampai 2 years. Khayra sempat fully 1 tahun 2 bulan je,disebabkan pregnant lagi. Tapi bukan dia tak nenen langsung. Malam-malam nak tido still cari B saya ni. Tak taulah esok bergaduh dengan adik. Buat tendem nursing la nampaknya. Hee.

Kalau tiba-tiba ada tanda baby nak keluar, saya akan inform k. Alhamdulillah, sepanjang Ramadhan ni saya berpuasa penuh ^__^
6 Responses
  1. Mrs Nageb Says:

    rohana :) sangat teruja ok...tak sabar kan..aku doakan ko sempak makan ketupat bagai raya nih ..huhu..semoga kita semua selamat ye amin :)


  2. ibu wawa Says:

    bestnya Hanna.

    kak wa doakan semoga Hanna dan baby selamat ye.
    Dah scan ke???
    Nanti masukkan entry tetbaru tentang kelahiran kedua ni ye...

    good luck...



  3. Unknown Says:

    hana,
    bb nak kasi ibu nya beraya sakan dulu nih... semoga selamat & dipermudahkan...

    kakyong masa anak ke3 guna set leesa formula.. tablet haruan & tablet perawan tu best... tp set NR pun dengarnya bagus juga, tp kakyong tak penah guna..


  4. Hanna Says:

    Mrs Nageb
    memang teruja sgt nih..hehe..insyallah kita semua selamat nnt..

    ibu WaWa
    thanks kak wa..walau dh nk masuk ank 2,still berdebar2 lg kak wa..hari tu scan boboy..insyallah nnt sy update citer terbaru k..


  5. Hanna Says:

    Naz
    ari tu scan boboy nazz..ntahlah,tunggu deliver nnt akak bgtau k..hehe..

    Kakyong
    Saya dh beli leesa formula kak yong..amik yg set B..bagus ke?harap2 serasi la dgn sy nnt..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...