Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Stock Clearance..Sangat Sayu..

Salam kawan-kawan. Kejap je dah Jumaat balik. Lepas tu tup tup dah tahun baru. Nak cerita sikit ni..sedey tau...pasal EBM saya.

Sejak bulan Julai 2011, saya dah stop mengumpul EBM. Bermakna saya dah takde sesi mengepam kat ofis. Ni semua sebab Adik Khair tak berminat nak minum EBM. Lebih rela tunggu saya datang taska lunch hour untuk directfeed.Rasanya dekat sebulan lebih Khair tak minum EBM sebelum saya stop mengepam. Meaning that yang saya kumpul EBM semata-mata tanpa bagi Khair pun.

DF pun semakin penuh, so saya dengan rela hati meneruskan rutin menysukan Khair dengan setiap hari pergi taska waktu lunch.Dari bulan Julai sampai ke Disember, DF saya masih lagi on. Tiap-tiap bulan bil elektrik memang kuss semangat lah. Mana lagi dengan aircond nya. End up, saya kena stopkan jugak khidmat DF. 

Dari bulan November lagi niat tu nak bersihkan EBM yang dah expired. Tapi asik tertangguh. Last-last hari Ahad lepas, saya singsing lengan keluarkan EBM yang berketul-ketul tu. Sejuk woo.Saya tak larat nak bilang, just longgokkan dalam dua bakul. Satu bakul untuk EBM yang berbotol (sebab nak simpan botol tu balik), satu lagi EBM yang masuk plastik.

Inilah rupa DF saya.EBM saya kumpul ikut bulan. Pastu ikat dalam plastik.

Pandangan atas : Yang ni saya campurkan dulu dalam satu bakul. Lepas tu baru asingkan plastik dengan botol.

Pandangan sisi : Penuh satu bakul besar. Sayangnyee...

Tengok tu, ada jugak EBM setahun yang lepas. Sungguh sadis..
Pandangan atas : EBM dalam botol. Ada lebih 40 botol kot. Semuanya dah expired.

Pandangan sisi : Separuh bakul T_T

Pandangan atas : EBM dalam plastik. Dah macam jual santan pulak.

Pandangan sisi : Speechless...

Akhirnya DF saya kosong...................

Hanya 3 ketul EBM saya simpan konon-konon mana tau Khair nak minum ke. Itupun EBM bulan Julai 2011. Kalau simpan dalam DF jangka hayat dia 6 bulan. Lagi sebulan EBM tu expired jugak...

Saya search dalam internet apa patut buat dengan EBM tu. Ada yang suruh siram pokok atau buat mandi susu. Kalau boleh jangan buang kat longkang. Kalau siram kat pokok, kat rumah saya lalang je yang ada. Pokok bunga jauh sekali. Ada jugak niat nak bagi kakak jiran sebelah EBM tu suruh siram pokok.Tapi segan pulak.

Kalau nak mandi susu pulak, kena tunggu susu tu cair dalam botol. Tapi EBM betul-betul cair waktu malam. Tak sempat nak bagi anak-anak mandi susu (entah kenapa saya tak sanggup nak mandi susu sendiri..) Akhirnya, bersemadilah EBM yang mencair tu atas tanah depan rumah saya. Sambil berselawat, saya berdoa semoga Allah tak sekat kurniaan susu badan saya nanti. Takut jugak tau.

Khair Amsyar masih lagi menyusu badan dengan saya. Walau tak banyak, tapi Khair tetap menyelak baju saya. Semoga Allah mengurniakan rezeki kepada saya untuk disalurkan kepada Khair Amsyar dan adik-adiknya nanti...Amiin..
4 Responses
  1. Unknown Says:

    salam,

    masa my first born meninggal dulu, byk ebm kena buang. me tuang kat kubur dia sambil sebut, "saya pulangkan susu ni balik ke bumi"


  2. Sayangnya..banyak betul susu ko dik..


  3. akak..kenapa akk tak derma je kat saya??


  4. Hanna Says:

    Nurul Aznil
    sy pernah bc entry psl tu..sayu je baca..huhu..

    CikPuanHaLia
    alhamdulillah, rezki kak.. :)

    Naz Nur Nhazzla
    akak x terpikir nk derma..lupa langsung psl ebm kt dlm DF tu, sebab jarang bukak..huhu..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...