Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Cerita Pasal Sorry Hari Tu

Nak update sikit pasal entry saya Isnin lepas. Alaa,pasal saya bagi kad mintak mahap kat Papa Khayra . Boleh klik kat link ni untuk refresh balik.

Ok nak cerita la ni. Hari Isnin hari tu hubby EL,sebab nak servis kereta yang tempreture dia naik macam oven tu. Malam sebelum tu adalah hal sikit yang boleh buat hubby terkecik hati [huhuhuhu..ampun.ampun.taknak buat lagi]. So, pagi tu hubby hantar saya dan Khayra pegi kerja dan taska macam biasa. Hubby balik rumah setelkan apa yang patut. Tapi pagi tu,nampak lagilah yang hubby tarik muka lagi. Aduss! camne nak buat. Dengan tulus ikhlas,saya mohon maaf kat hubby via blog.Bukan saya tak nak cakap direct,tapi saya takut.Huhuhu [nampak sangat salah sendiri]. Biar hubby cool dulu,baru boleh masuk jarum. Tapi sebelum tu saya dah buat macam-macam dah pujuk dia,tapi tak jalan pun. Apa lagi,kuasa blog la nampaknya.

Saya publish entry tu pagi,tapi sampai tengah hari masih takde respon. Agaknya hubby ni tak on internet kat rumah ke atau tak bukak blog saya?Saya tak kisah lah,banyak cara lain saya boleh mintak maaf. Mungkin jugak hubby tengah busy uruskan hal kereta kat workshop. Tengah hari tu hubby call. Ingat nak cerita pasal pasal entry saya tu,rupanya nak cerita pasal kereta,tiub air,bengkel,tempreture naik,cooler,dan macam-macam lagi pasal keta.Ceh!

Ok.Takpe.Betul lah,dia tak on internet lagi,sebab dia keluar pegi bengkel after tidur balik lepas hantar saya dan Khayra.Faham tak?Hubby balik rumah lepas keta setel,pastu petang keluar balik ambil saya dan Khayra pulak.Dalam keta,saya tak cerita lagi pasal entry saya.Saya layan hubby cerita pasal keta intan payung ni [macam-macam hal tau keta ni..geram]. Kitorang boleh singgah beli barang dan tapau makan.Eh,macam dah ok je cik abang aku ni.

Nak dekat sampai rumah, [dalam keta lagi] dia cubit pipi saya yang mulus ni.Sambil cakap "Oooo,apa yang ayang tulis kat blog tadi tu haa?..pandai eh"..dan tersenyum.Haha,rupanya hubby dah baca.Dia terharu la tu. Mesti tak sangka saya buat entry khas untuk dia.Benang dah masuk jarum.Yes! Saya dengan tersipu-sipu siap tanya balik "Eh,abang baca ke?..Ingat tak baca tadi"..sebenarnya memang saya mengharap sangaaat dia baca.Hehehe.

Sampai kat rumah, saya mintak maaf betul-betul.Saya taknak cerita detail macam mana saya mintak maaf.Sensored.Muaahaahaa.Hubby pun minta maaf kat saya balik sebab ada marah-marah kat saya.Lumrahlah tu kalau orang dah buat salah mesti kena marah kan?Tapi,bukan itu yang saya nak tekankan kat sini.Rupanya-rupanya dia kemas rumah tadi.Macam tak percaya.Dia suruh saya pandang atas.Wow!Kipas licin.Abis semua habuk hubby rembat.Macam gambar kat bawah ni.
|
|
|
V

Waa!Tak sangka rupanya hubby saya bukan dok rumah sesaja.Dia vacum semua habuk yang bertepek tu,pastu susun semua majalah-majalah yang Khayra sepahkan,kemas bilik tidur dan dapur. Pastu tiba-tiba hubby pimpin tangan saya pulak.Bawak ke bilik belakang.Apa hal ni? Mak aih,suspen la pulak.Fuiyo!Baju dua bakul sebeban yang belum dibasuh dah siap sidai dah.Magic.Selalunya saya yang akan bebel mintak tolong, ni tanpa disuruh hubby buat semua.


Sebahagian baju-baju yang papa basuh.Ada dua ampaian lagi yang tak interframe.Almaklum rumah atas,kena jemur baju dalam rumah.

Maknanya, seharian yang saya rasa bersalah tu, rupanya pada diri suami saya dia dah maafkan dah. Lepas ni saya berhati-hati tak nak buat suami kecik hati lagi.Saya tau berdosa.Tapi kadang-kadang terrr buat jugak.Adoiyai! Buat En.Suami, friends for ever..eh! silap, love u for ever. Boleh gak friends forever jugak kan.Sebab kitorang sebelum kawin dah kawan 8 tahun. Pastu kawin dekat 2 tahun. Campur semua 10 tahun. Memang sahabat sejati. Sekarang ni kawan kami bertambah sorang lagi,iaitu Khayra Nur Rania. So, 3 sahabat sejati.Inilah dia sahabat-sahabat itu :

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


3 sahabat yang pagi-pagi buta dah sampai KL, untuk mencari rezeki. Ni gambar kt parking.kena hantar sahabat kecik dulu pegi taska.Pastu baru 2 sahabat yang lain masuk keja tempat masing-masing


p/s: Terima kasih kepada kawan-kawan sebab sudi baca cerita ngengada saya ni.Peace (^_^)


4 Responses
  1. so sweeeett...!! sukenye..hehe..

    cam kt umah kita pun samalah, yg selalu cuci kipas, vacuum karpet, adalah en suami! sesekali membasuh baju dan sidai sekali..! bertuah kita kan..hehe..tp takdelah time tu kita goyang kaki, kengkadang tgh menguruskan anak, memasak or something else!


  2. Anonymous Says:

    woww..sweet sungguhlah!
    semoga berbahagia selalu ya :)


  3. PDM Says:

    eeiiiiii...comelnyerrrrrrrrr sangat korang ni tau tak sangka si Mr K begitu romantika de amour orangnyerrr..kat opis senyappp je!


  4. Hanna Says:

    mamalieyna

    maniskan..hoho..

    rajin husband mamalieyna..memang bertuah..hihi..betul tu,kita lg banyaak keja..nasib baik husband tlgkan.

    eis

    memang manis..hee..thanks yer eis..semoga kita semua berbahagia selamanya :)

    PDM

    hahaha..gitulah orgnya kalau kak julie nk tau..nmpk je diam kt ofis,tp time kt rumah kdg2 boleh jd Raja Lawak Musim ke-4..yg bab romantik tu xleh tahan tu..uhuks!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...