Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Lecur Air Liur

Pergh!! Masih lagi saya lecur tengok jeruk-jeruk ni. Selama bertahun-tahun saya bertapa kat SOGO, inilah pertama kali saya beli jeruk kat tingkat bawah SOGO tu. Konsep dia,amik sendiri jeruk yang kita nak,campur-campur pun boleh,pastu masuk dalam container dan timbang.Asam boi ke,kicap pekat ke,harga lain.

Adakah saya pregnant lagi sekarang ni,sampaikan mengidam nak makan jeruk? Time mengandungkan Khayra dulu,tak pernah saya mengidam makan asam-asam macam ni. Inilah pertama kali saya beli jeruk sambil air liur kat dalam mulut ni macam nak terkeluar sebab meleleh.Bau masam dia mencucuk hidung.Sampai sekarang saya menaip ni pun,air liur saya masih lecur.Sllrrp!

Aneka jeruk. Sila pilih sambil mulut tutup rapat ye. Kang leleh kang.




Isi penuh-penuh.Terpulang pada masing-masing.Saya isi penuh-penuh.[Tamak]. Asam boi tu lain harga.Saya campur asam kelubi dan mangga muda.




Siap dibungkus. Semuanya RM13 kak. Terkedu saya.Sepatutnya saya toskan air jeruk tu dulu sebelum timbang.Nanti takdelah berat sangat.Tapi saya terlupa T_T




3 batang lidi diberi. Mesti dia suruh kita share ni.




Sampai kat ofis,telan asam kelubi dulu. Mak oi!! Masamnya. Pergh!! Nasib baik beli mangga. Cover masam tadi. Dah cicah asam boi pun nauzubillah masam nye!!.




Sebenarnya saya tolong belikan je jeruk tadi. Alang-alang pegi SOGO, officemate kirim beli.Bukan saya yang mengidam. Saya lalu kat tempat jeruk pun dah lecur,inikan nak beli. Officemate - Kak Lijah - tengah pregnant 8 weeks. Time-time macam ni dah start la pening-pening,loya,nak makan yang masam-masam,tak boleh bau minyak dan macam-macam lagi lah.Asam kelubi yang masam giler tu, Kak Lijah makan dengan selambanya. Dia rasa pahit lagi ada.Saya yang tengok dia makan tu pun,pejam-pejam mata sebab terbayang masamnya asam tu. Ini pregnancy dia yang ke-4.Alhamdulillah.Rezeki tak dirancang. Tapi tetap bersyukur.




Inilah Kak Lijah. Peace kak.Hehe




8 Responses
  1. wooo terliur nih! hehe...cam nak mencari gak jer...tp tu la kalo time peknen mmg giler la bab asam2 ni..skrg takde sgt, tp still terliur kalo tgk dan membayangkan...aduss..! ^_^


  2. dik..ko sajer buat akak leleh air liur kannnnnnn....nak la jugakkkk


  3. Rizziela Says:

    kita yg membaca ni pun dah kecur air liur...

    masa pregnant..nasib baik x berapa suka makan asam...so jimat sikit :D


  4. Hanna Says:

    mamalieyna

    carik jgn tak carik..hehe..kalu pregnant sebab nk lawan loya,tu yg mencari benda masam-masam..nukan saja terliur,leleh dh skang ni..hoho..

    mrsharis

    orang tgh pregnant la katakan..apa lg kak lia,serbu sogo lunch karang..haha..

    Rizziela

    bukan kecur je kak ziela,dah tahap leleh dh saya ni..haha..sama la kita,time pregnant tak pandang jeruk,xtau la next preggy camne..huhu..


  5. Mummy Aqil Says:

    makk aii..daku tgk gambo mknan xpenah telan air liur. tp tgk jeruk leh plak jd kecur pdhal xmkn pun jeruk2 nih.. haishhh..apekah makna nyer nih...hahahaha....


  6. Hanna Says:

    Mummy Aqil

    daku pun kecur jugak ni,walaupun baca komen org..haha..

    soklan provokasi:adakah aqil nk dpt adik x lama lg?


  7. Anonymous Says:

    hahahaaaaa.... ader pic akak lijah...
    jadi artis wooo...akak ...ngeh....ngeh...ngeh...


  8. Siti Asiah Says:

    Asiah pun sk bl jeruk kat sini...:)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...