Anak Daraku Yang Rajin Mengemas

Anak daraku sekarang dah menampakkan ciri-ciri seorang anak gadis yang rajin. Khayra memang suka mengemas.Mama dia ni tak payah nak memenatkan diri mengemas rumah sekarang.Ialah,kalau aku kemas je,akan berlaku lah transformasi dari Khayra.Huhuhu. Tengok je la anak dara ku ini.Gamaknya memang suka aku menangis hari-hari tengok rumah bersepah.Dulu,lepas Khayra habis mengemas, aku tolong lah kemas balik.Sekarang ni jangan harap la.Rumah aku dah jadi dekorasi yang paling indah untuk dilihat.Sekejap je Khayra dah tolong aku deko,deko,deko!
Tengoklah betapa indahnya perhiasan rumah aku tu.Semua majalah aku dah kena kirai.Bukan tu aje,siap koyakkan lagi ada.Nampaknya sasaran tengah leka mengemas.


Wah!Wah!Kusyuk sangat nampaknya cik kak tu ye.Habis majalah Pa&Ma aku.Khayra memang suka tengok muka baby.Lagi dia tunjuk-tunjuk pastu...zasss,kena koyak.Sob..Sob..

Tengok tu,lagi nak mempamerkan senyuman yang menawan macam ratu.Konon-konon nak suruh aku bangga la dengan kerjaya yang dia tengah buat tu.Takpe-takpe,mama bangga apa yang Khayra buat.Huhuhu. "Hai mama.Tengoklah apa yang Khayra buat nih.Bestkan.Meh la mama join sekali.Seronok tau.Khayra boleh sepah-sepahkan semua majalah mama dengan mudah sekali.Tengok Khayra buat,amik satu-satu tau.Lepas tu kita buang kat lantai,jangan lupa selak majalah tu, then kita koyakkan!..Yahoo."kata Khayra dengan muka manisnya.

"Ok lah mama,Khayra nak teruskan kerjaya Khayra ni.Khayra ada target untuk hari ni.Nampaknya banyak lagi majalah yang nak disepahkan ni."kata Khayra dengan muka seriusnya.
Sepatutnya aku kena ubah tempat majalah tu.Letak tempat yang Khayra tak boleh capai.Tapi kalau balik rumah,hati ni mesti cakap,nanti la dulu alihkan.Sudahnya,makin hari majalah aku abis kena carik-carik.Nanti lah ye.Mana tahu hujung minggu ni kesedaran mengemas satu rumah tu ada.Boleh aku kemas sekali apa yang patut.Tak dapatlah Khayra meneruskan kerjaya yang mula mengembang tu.Hehehe.
6 Responses
  1. azryna abdul Says:

    salam hanna..khayra dah boleh geng dgn kakak nye dhaniya huhuhuhu..sama lah hobi dhanya kat umh..kdg2 baju dia dlm almari pun dia mik bwk kuar lipat lain sob..sob..terharu bby dah pandai mcm2 ;)))



  2. Hanna Says:

    Azryna

    bertuah betul baby kita ye ryna..memang buat kita terhibur..sob,sob..

    sI tEDI

    memang kreatif cik tedi ooi..huhu..


  3. ct Says:

    Ambooooooooii..mengemas la tuh...kecit2 rajin mgemas, jangan dh beso maleh mgemas.....hehehe


  4. wah3.... kalau la mia buat camnih kat umah tatau la camne perasaan wani...ekekekke
    magazine sume dah simpan lam bilik...huhuhuh ku xtahan tgk umah bersepah...for khayra aunty ucapkan tahniah sbb dah pandai tolong ibu mengemas ye syg...hehheheh


  5. Hanna Says:

    ct

    tu la pasal kakk,budak kecit tu memang camtu..syok sgt..tak payah disuruh..harap dh besar nanti masih rajin lg mengemas la ye...

    wanie

    wanie,lg kembang hidung khayra bila wanie puji..mesti mia sopan je k rumah kan..patut la rmh ibu dia kemas je..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...