Adik-beradik Susuan

Zulaikha Nur Damia binti Zulkifli telah saya susukan semasa dia baru seminggu.Masa tu ibu Zulaikha demam masa dalam pantang.Badan menggigil-gigil.Orang kata bentan.First time Zulaikha minum susu saya hanya guna botol.Adik perempuan saya terpaksa datang kerumah amik EBM yang saya perah.Masa tu ibu Zulaikha belum demam lagi.Elok saya sampai rumah lepas balik rumah mak, adik saya call mintak tolong bagi EBM.Zulaikha menangis-nangis sebab lapar.Ibu dia baru start demam tak larat,menggigil-gigil satu badan.

Esoknya ibu Zulaikha masih belum sihat lagi.Saya datang,menyusukan Zulaikha.Sebelum tu memang dah mintak izin kat hasben.Alhamdulillah hasben benarkan.Saya direct feeding Zulaikha 2 kali.So, total Zulaikha minum susu saya sebanyak 3 kali (termasuk EBM).Tu dah kira anak susuan ke? Saya pernah dengar untuk menjadi anak susuan ialah sebanyak 5 kali kenyang.Bermaksud 5 kali kita menyusukan anak itu sehingga kenyang.Takpelah,apa-apa pun saya tetap dah anggap Zulaikha macam anak saya.

Oh ye,sebenarnya Zulaikha tu anak buah saya, anak kepada adik lelaki saya.Sekarang ni Zulaikha dah 3 bulan.Badan pun semangat.Terakhir timbang 6.5kg.Kalah abang Khair.Hehe.

Wah,kemain lagi Abang Khair tu pegang tangan Zulaikha.Tak payah suruh dah pegang dah.



Hakikatnya... T_T

Moga anak-anak saya membesar sebagai anak yang berguna pada ibu bapa dan bangsa.Amiin.
7 Responses
  1. =sz= Says:

    perut abang khair menyerlah dah! ehehee


  2. Hanna Says:

    alamak seksi la pulak..haha..


  3. Mrs Nageb Says:

    comel dedua nih..geram auntie :)


  4. Hanna Says:

    thanks auntie..kem salam mareesa ok <---khair


  5. Alamak...perut Khair....tu la susu ibu terbaik di dunia...

    Semangat......bertambah-tambah lah berat badannye....


  6. Hanna Says:

    perut terjojol daa..haha..alhamdulillah membesar dgn jayanya berkat susu ibu..khamis ni nak timbang,xtaulah berat khair naik or turun..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...