Tukar Minyak Hitam

Dah guna kereta hari-hari, kena la tau sikit pasal keta kan. So, Jumaat aritu dapat asignment from hasben suruh tukar minyak hitam sendiri.Lagipun bunyik enjin dah kasar sangat dah.Huhuhu...

Sebenarnya dah berapa kali dah saya bawak kereta pergi bengkel sendiri.Dulu bawak pakcik keta ni sebab alternator bunyik kuat. Pastu ada pergi jugak sebab buat alignment bagai. Then bawak sebab tangki air bocor..haaiihhh...macam-macam le ko ni pakcik.Takpe kena jaga dan hati dan perasaan dia.Kang tak gerak langsung habis aii...Heee..

Kita ni tak boleh lah nak harapkan hasben semata.Kalau benda simple-simple bole lah kita buat sendirik ye tak. Kang tak memasal hasben rugi cuti sehari sebab nak bawak keta pergi bengkel.Alaaa tukar minyak hitam je puuun...

Sesi buang minyak hitam.


 Hasben pesan suruh beli brand Castrol. Tapi takde pulak brand tu.Yang ada Shell dan Total Quartz. Shell pulak hanya untuk 5000, tapi budak ni kata Total Quartz ni pun bagus so saya pun beli lah yang ni.Memang hasben suruh beli 7000.Kalau budak tu bohong dia masuk neraka.Hehehee...

 Dulu-dulu saya ingat minyak ni memang hitam.Dah pakai keta baru lah tahu minyak yang dah abis pakai baru dia bertukar kaler hitam macam tar tu.Kalau dalam botol, kaler dia jernih kekuningan je.Harga untuk hari tu hanya RM127 je termasuk upah. Murah.Selalu RM200++.Rezeki hari Jumaat.
 
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...