Cuti Balik Melaka

Salam semua. Semalam Hari Wilayah. Semalam jugak saya baru balik dari kampung setelah 3 hari bercuti di sana. Agenda balik kampung tak banyak. Hanya mengahadiri kenduri kawin anak buah saya. Ya, saya ada anak buah. Iaitu anak sepupu saya. Malangnya sepupu saya tu meninggal dunia sebelum melihat anak daranya itu berkahwin. Sehari sebelum Ayu nikah, genap 100 hari pemergian ibunya itu.


Khayra yang tak sporting amik gambar kat pelamin. Tengok muka mak saya pun dah cuak bila Khayra menjerit.Dulu masa saya kecik-kecik cukup teruja tengok pelamin.Mesti kerusi pelamin tu saya rasmikan dulu sebelum mak andam nampak.Haha.





Abis tu duduk dengan papa, Khayra boleh main pijak-pijak kaki papa.Biarlah daripada dia dok menjerit,biarlah kaki papa jadi mainan untuk dipijak.Esok dah besar jangan kepala papa pulak yang dipijak.Berdosa besar tau.





My sister. Saya adalah adik. Itu kakak saya. Bukan.bukan. Sebenarnya saya adalah kakak. Itu adik saya.Masih bujang lagi. Tengah tunggu teruna pojaan meminang.Sesiapa ada calon yang nak direkemen boleh contact saya ok. [lepas ni mesti adik saya mengamuk lepas baca.hahaha]





Nyorok sikit. Kang orang nampak. Khayra syok melayan.





"Ok.Ok. Jalan dulu.Jumpa lagi ye". Khayra kemain melambai.Sebenarnya tu aksi Khayra tengah menari kebudayaan.Lemah gemalai tangan dia ikut alunan kompang.Sebenarnya bukan tangan je, badan-badan sekali ikut bergoyang.Ewah.Ewah!





"Selamat Pengantin Baru Ayu. Mak Ana doakan semoga Ayu berbahagia dengan suami hingga hujung nyawa." Ayu dan suaminya Tamimi. Melaka vs Terengganu.Itulah dia jodoh. Rupanya suami Ayu dilahirkan kembar. Lepas ni ada peluang lah saya dapat cucu kembarkan.Hehe.




Nenek dan Khayra.Hari Isnin sebelum balik KL, singgah ofis mak saya. Melaka tak cuti. Sebelum tu saya tinggal rumah mertua.Rumah dekat-dekat je.Selang-seli.Lepas tidur semalam rumah mak saya,pastu tidur semalam rumah mertua pulak.Adil dan saksama.Hoho.Oh ye. Bulan Mei nanti mak saya bersara wajib. Boleh lah mak rehat-rehat kat rumah.Syoknya.






Sampai rumah, Khayra terkam boyfirend dia dulu. Tu tengah berceritalah pasal 3 hari dok Kampung.Siap feeling ambik angin kat balkoni sambil berbual dengan Encik Pooh.Nanti ada cuti panjang lagi kita balik kampung lagi ok.



6 Responses
  1. mamalieyna Says:

    Selamat Pengantin Baru untuk anak buah...waa tak lama lagi timang cucu la ek! ekeke..^_^


  2. Hanna.. Kampung melaka kt mn? ina pon kampung melaka..kt durian tunggal..dekat2 dengan batu berendam..
    raya slalu blk melaka x? kalo yer nnt kite leh kunjung mengunjung..
    cutenyer kasut khayra tu..pooh yg beli kan kah?hehehe


  3. Rizziela Says:

    bestnya bercuti..

    kita cuti dok rumah ajer...tak ada g jalan-jalan mana...sungguh kasihan


  4. Hanna Says:

    mamalieyna

    uhuks!..dh tua rupanya nk dpt cucu ni..haha..

    Azlina

    haloo org kampung..boleh la dtg raya pasni..hehe..
    saya org umbai,suami org pulai..dekat2 je..
    kasut tu boyfriend lain yg belikan,encik pooh xde duit nk bg..haha!

    Rizziela

    xpe,nnt dah setel hal2 kt rmh tu boleh kuar jln2 bwk haziq :)


  5. MysDear Says:

    sronok nye khayra balik kpg :)


  6. eis Says:

    wah, pasni khayra akan dapat bermanja puas-puas dgn nenek dia kan :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...