Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Adik Khair Baru Tumbuh Gigi Pada Masa Yang Sama Dah Pandai Berjalan

Khair Amsyar tumbuh gigi masa tengah berlatih nak jalan.Sama-sama naik.Tumbuh gigi atas dulu, selang 2 hari gigi bawah pulak muncul.Orang kata kalau gigi tumbuh dulu nanti lambat jalan.Alhamdulillah, Dak Adik pun dah pandai jalan sekarang ni.Tumbuh gigi seiring dengan dah pandai jalan.

Officemate cakap, orang tua-tua kata kalau baby lambat tumbuh gigi sebab uri dia tanam dalam-dalam.Baru pertama kali saya dengar.Entah ye entah tidak, biasalah orang-orang tua ni, kemain banyak dia punya pantang larang.Haha.

Gigi atas yang kapak.Besar punya!
Gigi bawah yang comel
Mesti yang nampak gigi atas jugak.

Macam yang saya ceritakan kat entry Kenapa Khair Amsyar Tak Ada Walker, alhamdulillah Dak Adik dah boleh berjalan tegap masa umur 9 bulan 2 minggu. Dah beat kakak yang berjalan umur 10 bulan.Sekarang ni jalan nak mengepak je.Geram saya tengok terkedek-kedek jalan.Haha. Senang sikit saya tak payah nak berdukung je.Nak pergi bilik air, pimpin tangan. Khair Amsyar pun tahu kemana arah nak pergi.Bukan saya yang bawak dia, dia yang bawak saya ke bilik air.Eksen.
Teruja tengok Upin-ipin kat TV.
Dah start terkedek-kedek pergi kat TV.
Gaya seorang Imam Muda Hero Remaja. Amekaw!

4 Responses
  1. Mrs Nageb Says:

    wah comelnya dah ada gigi,dah boleh jalan eh..huhuhu
    yeke bila baby tumbuh gigi dulu dia lambat jalan..Mareesa dah tumbuh gigi tapi lom jalan lagi..huhuhu


  2. Hanna Says:

    ni org tua-tua ckp..kdg2 kebetulan je..tp bukan dia tumbuh gigi nanti lambat jalan tau, yg aku maksudkan antara dua, kalau tak jalan dulu mesti tumbuh gigi atau dh pandai jln tp lom tumbuh gigi..tu je..bukanlah tumbuh gigi tu penyebab lambat jalan..jgn risau k..hehehe..Chaiyok2 Mareesa!


  3. rasa kejap je khair dah beso kak..tahniah khair


  4. Hanna Says:

    thanks nazz..alhamdulillah genap 10 bulan 23 julai..kejap je kan...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...