Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Contest Kurangkan Berat Badan

Mencik betul bila dah full taip entry tapi bila post internet error pulak.Geram! Kat bawah ni saya taip balik entry yang sama tapi dah tak kuasa nak bebel banyak.

Bebelan saya pasal berat badan mak ni dek non.Adoiyai.Haritu kemain berjanji taknak makan makanan yang mengGEMOKkan.Tapi apakan daya,saya hanya insan biasa yang mempunyai nafsu makan tahap dewa.Mana boleh tolak ayam goreng makcik pasar malam yang garing lagi enak tu,pastu kalau mak buat asam pedas harus tambah nasik,jangan lupa eskrim vanilla mekdi,pergh!Ditambah dengan "kerajinan" untuk bersenam.Janji tinggal janji...

Saya buat kaji selidik,selain dari faktor umur (takde kena mengena pun), faktor takde guideline atau dateline untuk diet membuatkan saya terlajak.So,adakah saya perlu join contest nak kurus baru ada kesedaran untuk kurangkan makan? Mari kita terjah blog anjuran Kak Zel.


SYARAT-SYARAT PROGRAM
 1- Program akan bermula pada 13/6/2011 dan tamat pada 1/8/2011. Lebih kurang 50 hari.


2- Yuran penyertaan = RM20.00 seorang. Duit yuran ini akan diberi kepada pemenang utama iaitu seorang pemenang sahaja. Perlu bayar sebelum 10/6/2011 untuk mengesahkan tempat. Tiada pengembalian atas apa sebab sekalipun.



3- Peserta perlu mempunyai berat melebihi 50kg. (Saya layak masuk)



4- Kemenangan berdasarkan LWP (Lose Weight Percentage) tertinggi.



5- Wajib ada BLOG. Perlu update makanan yang dimakan. Menu-menu yang best untuk dikongsi, gambar timbangan berat mingguan. At least seminggu 2-3 kali pun cukup.



6- Perlu hantar gambar (full) + gambar timbangan kepada penganjur mulai 2/6/11 hingga 11/6/11 (xde timbang @ xde camera = sila jangan masuk)



7- Timbangan mingguan adalah pada pagi Isnin dan perlu diberitahu kepada penganjur sebelum 5.00 petang. 3 kali gagal update = anda tersingkir.



8- Boleh makan produk diet lain.



9- Hari AHAD = free day. Boleh pi makan kenduri, boleh minum air sirap, boleh pepah tulang ayam KFC. Tapi AWAS!! Isnin adalah hari timbang. Bayangkan susah payah diet 6 hari dan dimusnahkan hanya dalam 1 hari :)



10- Boleh tarik diri atas alasan munasabah. Cthnya kalau production susu ibu saya menurun dengan teruknya, maka saya akan tarik diri kerana anak saya lebih penting dari segala-galanya :) (Betul,betul,betul)


ANDA AKAN TERSINGKIR JIKA


1- Berat naik 3 kali


2- Tidak update berat sebanyak 3 kali


3- Anda mengandung @ sakit parah


4- Anda tak snap gambar & tak update lansung blog tentang program ini.


5- Anda buat liposuction



DIET PLANNING



1- Sila kira kalori makanan anda. Jangan melebihi 1200 cal sehari


(rujuk di http://www.myfitnesspal.com)


cth -


sarapan = cornflakes 1 cup + susu low fat = 250cal


lunch = nasi + ikan goreng + sawi rebus = 360cal


snack = karipap 2 ketul = 260cal


dinner = sup sayur + 2 potong tembikai = 240cal


TOTAL = 1110 cal



2- Nasi hanya boleh diambil 1 kali sahaja 1 hari = 1 cawan (200cal)



3- Kurangkan minyak, garam, gula, msg. Kalau masak sendiri kat rumah, sila tinggalkan bahan-bahan tersebut.


4- Minum air masak 2 liter 1 hari



5- Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran


TARGET UTAMA = TURUNKAN BERAT

Hadiah = Belum pasti bape RM.. tgk pada bilangan peserta.

ANDA BERMINAT?!!!

Sila emel penganjur di diet_lwc@yahoo.com

Masukkan butiran-butiran berikut

1- Nama Penuh


2- Umur


3- No. telefon


4- Berat sekarang


5- Berat idaman

Nanti emel anda akan dibalas dengan no. account :))


TARIKH TUTUP PENDAFTARAN = 10 JUN 2011

So,adakah saya perlu join contest ni?..Nak join ke tak,join ke tak,join ke tak...50 hari je.Ada tak kawan-kawan lain nak join..Boleh saya ada geng.Contest ni memang bagus dan amat bagus bagi kita-kita yang dah rasa peha selisih bila jalan.Untuk seharian kita memerlukan 1500 cal,kalau tolak 300 cal sehari ape lah sangatkan.Untuk kawan-kawan yang menyusu badan pun still boleh join sebab kita still makan makanan berkhasiat plus minum air yang banyak.Tapi kena mintak izin hasben gak.Untuk diri saya sendirik,MAMPUKAH SAYA?
3 Responses

  1. Hanna Says:

    hukhuk!tersedak jap..yup,YAKIN BOLEH!!


  2. Hana Syaidi Says:

    rasa mcm nak masuk jek, hehe tapi takut tak terbawa jek.. mampukah aku???


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...