Dialog Dalam Kereta

Dalam perjalanan ke Taska waktu dalam kereta 

Kakak :  Mama, kakak taknak roti ni... (sambil hulur Roti Krim Delicia yang dah separuh kena gigit)
Mama :  Makan lah roti tu kakak.Nanti roti menangis sebab Kakak taknak makan dia. Dia kan untuk dimakan.
Kakak : Roti mana ada hidung, dengan mata. dengan mulut.Ha takde tau.Roti tak boleh nangis la mama.

Aduhai, apsal dulu masa mak saya cakap pasal nasi menangis kalau tak makan saya percaya je ek.Budak sekarang ni lain tul la. Oleh sebab taknak kalah ...

Mama : O ye ke.Betul la, kalau Kakak taknak makan nanti roti menangis dalam hati.Kakak tak nampak sebab dia menangis dalam hati je.
Kakak : Takde pon.. (sambil putuskan roti tadi)
Mama : Ok fine.Bak sini roti tu.. (sambil ngap masuk mulut)




2 Responses
  1. Mrs Nageb Says:

    bijaknya khyra..hahaha


  2. akaaaakkkk....rs nk ketawe guling2 baca entry akak ni...
    anak skang ni dh bijak la kak...bkn cam kite dulu2...ekekekeke


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...