Pelangi Petang

Petang semalam masa saya bagi makan Khayra kat balkoni tiba-tiba ternampak pelangi yang mula membentuk. Waaa! Takjubnya saya. Saya apa lagi dukung Khayra pastu tunjuk kat dia pelangi. Khayra tengok je.Mungkin dia tak faham saya tunjuk apa.

Dulu masa saya kecik-kecik, selalu dengar orang cakap jangan tunjuk pelangi guna jari. Nanti kudung. Mitos tu terbawa-bawa sampai saya besar. Takut saya nak tunjuk guna jari. Tapi disebabkan saya dah ada anak, nak tunjuk jugak pelangi tu. Macam mana nak ajar tunjukkan Khayra kalau guna muncung je. Hahaha.



Nampak tak pelangi tu besar sampai hujung. Beesaar punya! Subhanallah.Sila klik gambar untuk imej yang lebih jelas.


5 Responses
  1. naurah makwa Says:

    dah lama tak nengok pelangi..cantik kan ciptaan Allah.rasa nak terjah jer pelangi tu


  2. mamalieyna Says:

    lama tak tengok pelangi la..nk tunjukkan kt anak lgilah belum pernah..cantikkan pelangi!


  3. Naff Says:

    wAH..cantik kan ciptaan Allah..lama da tak tgok pelangi..kenapa ye org tua2 dulu larang tunjuk pelangi pkai jari? nak tau juga...


  4. Hanna Says:

    Naurah

    memang cantik..naurah yg tgh pregnant ni elok tengok benda yg cantik2...moga baby pun cantik nnt :)

    mamalieyna

    masa nni la kita nk ajar anak pasal nature kan mamalieyna..a beautiful rainbow..

    Naff

    memang cantik,lg2 tgk live..xtau la sy naff,dlu2 sy slalu dimomokkan dgn mitos camtu..xpernah plak sy tanya,main ikut je..haha..


  5. Anonymous Says:

    mmg cntk..mase nak pegi kerja hari jumaat pg tue..sidah pon ader nmpk pelangi..tp pelangi tue kembar ade 2...jrg nmpk pelangi ader 2....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...