Mimpi Apa Malam Tadi Khayra?

Tiap-tiap hari, alarm henset saya akan berbunyi pukul 5.30 pagi. Waktu itulah untuk saya gosok baju saya dan suami serta kemaskan barang-barang Khayra untuk ke taska. Kalau ada baju yang belum dilipat, saya lipat. Kadang-kadang saya sidai baju waktu subuh. Baju-baju kotor saya dah siap-siap suruh mesin basuhkan waktu malam. Bangun pagi untuk sidai je.

Dulu masa sebelum ada Khayra, selalunya saya setelkan baju-baju untuk digosok atau kerja-kerja rumah yang lain waktu malam. So, bangun pagi pukul 6.30 untuk mandi ,solat dan bersiap ke tempat kerja.

Sekarang rutin dah lain. Malam-malam tak sempat lagi nak gosok baju.Kena layan Khayra. Lagipun kalau Khayra ada, mesti dia kacau saya gosok baju. Bahaya. Kecuali kalau Khayra tidur dulu, bolehlah saya setelkan kerja-kerja then boleh tidur dengan senang hati dan esoknya boleh bangun lambat sikit.

Masalahnya sekarang kalau saya menyusukan Khayra secara berbaring, memang saya sesama akan tertidur jugak. Kadang-kadang saya yang terlelap dulu. Buruk betul. Motif menyusukan secara baring sebab nak suruh Khayra tidur, lagipun terus baring kat katil sambil lampu dipadamkan. So kawan-kawan, apa yang anda bayangkan kalau dah keadaan macam tu. Haaruus saya pun terlena. Hahaha.Kadang-kadang je saya terbangun balik,tapi selalunya terlajak sampai pagi lah.

Pagi tadi, rutin bangun pagi macam biasa. Baru saya nak on iron kat luar bilik, tiba-tiba terdengar seseorang berjalan. Mesti papa Khayra dah bangun ni. Rupa-rupanya Khayra yang muncul kat pintu sambil cari saya.Dia turun katil senyap-senyap, padahal papa tidur lagi kat katil tu. Masa tu baru pukul 5.45 pagi. Alahai anak mama dah bangun. Saya tinggalkan semua kerja-kerja, dukung Khayra masuk bilik. Saya menyusukan dengan harapan Khayra tidur balik. Tapi harapan tinggal harapan. Mata Khayra buntang. Dah dia ikut saya keluar.



Tengoklah budak yang dah bangun ni. Tergendala kerja-kerja mama dia.Kat dalam tu papa tengah tidur dengan lena.





Ala comot muka anak mama baru bangun tidur ni. Khayra tak sabar nak pegi taska ke?





Boleh pulak bersiar-siar dalam rumah awal-awal pagi ni. Melawat kawasan ke Khayra. Sila perhatikan apa yang tergantung kat belakang pintu tu?





Inilah hasilnya masa nak hantar Khayra kat taska pagi tadi. Tidur. Tu la sape suruh bangun awal. Kan dah mengantuk. Taska Khayra kat tingkat 2.



Apa la yang Khayra mimpi pagi tadi sampai bangun awal. Nak kata tidur awal, tak jugak. Saya dan papa Khayra terpaksa buat-buat tidur supaya Khayra pun tidur jugak. Tapi Khayra main sorang-sorang kat atas katil sambil diapit oleh mama dan papa dan menyanyi dan menyanyi. Pastu buat bunyi motorbot sampai la tertidur. Asalnya saya nak buat-buat tidur supaya Khayra pun tidur, terus saya betul-betul tidur. Takleh pakai betul. Hahaha.Apa yang tergantung kat belakang pintu tadi?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



Bunting masa saya kawin dua tahun dulu. Dari kad kawin, banner dan bunting, semua papa Khayra yang designed. Jimat sikit.Hehe. Sekarang jadi hiasan belakang pintu je. Buat kenang-kenangan. Cuma Khayra tak berapa cam papa kat bunting tu sebab ada perubahan fizikal sikit. Muahaha.


6 Responses
  1. Mummy Aqil Says:

    huhu.. mmg awl khayra bgn. nak tlg mama dia kemas2 kot. ehhhhehe..


  2. MysDear Says:

    hehehe..comey jer khayra bgun tdo..
    akak paling ske cium anak akak bile die bangun tdo...aroma yg semacam tp sedap bau nye...ekeke..


  3. alalala khayra..rikazz skang bangun pkl 6..sama ngan naz tetiap hr..


  4. Hanna Says:

    Mummy Aqil

    Sangaat la rajiin menolong T_T

    MysDear

    Saya pun suka cimum baby time masam-masam ni kak..yang tu la bau original diorang..Haha

    Naz

    Rikazz bangun nak jadi imam solat subuh ye..bagus Rikazz kejut ibu,hehe..


  5. Rizziela Says:

    bestnya ada kenang-kenangan


  6. Hanna Says:

    tu je yg tinggal..kad kawin hari tu ada simpan,ntah kemana skang ntah..nyanyuk betul..hii..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...