Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Hari Ini 19 November 2009..Cerita Suka dan Duka

19 November 2009

Suka-suki


Khayra genap 11 bulan hari ni. Ya Allah, tanpa ku sedari dah 11 bulan umur anak mama ni dan 11 bulan la aku bergelar mama.Alhamdulillah.Tinggal sebulan je lagi Khayra nak setahun.Detik-detik kelahiran Khayra telah aku catatkan dalam entri ini . Mama berdoa agar Khayra diberi kesihatan yang baik, jangan nakal-nakal dan bijak dalam semua hal. Insyallah.

Khayra berusia 1 hari.Merah lagi.

Duka
Dalam pukul 11 pagi tadi,emak aku call.Nak informkan yang adik ipar aku keguguran.Adik lelaki aku menangis-nangis bila call emak bgtau yang baby dia mati dalam perut. Sedih aku dengar.Adik ipar aku - Liza - baru pregnant 13 weeks.Tapi dah tersurat yang diorang takde rezeki.Aku ingat lagi,adik aku - Zul - botakkan kepala bila wife dia pregnant.Memang adik aku teruja.Aku pun tumpang seronok.Aku dah mula berkempen fully bfeeding kat Liza.

Tapi,hari ni bila diorang pegi monthly check up and scan,doc cakap janin dah takde.Rupanya uri lagi besar dari janin.So,janin tak dapat oksigen secukupnya.Doc bgtau yang janin dah takde sejak 3 minggu lepas.Subhanallah. Esok,Zul bawak balik Liza ke Temerloh (rumah Mak Ayah Liza).Diorang dok Klang.Pegi hospital dan boleh terus kebumikan janin tu.Harap adik aku dan my SIL tabah.Semuanya ada hikmah.Kemungkinan kalau baby tu hidup,dia tak normal.Allah dah tentukan rezeki masing-masing.

pic from mr.google
1 Response
  1. liza Says:

    kami terima ujian tuhan ini dengan reda..mgkin ada hikmah disebaliknye..tuhan lebih menyanyanginye..kami tetap merinduinye.ibu & ayah tetap sayangkan baby.maafkan ibu sayang..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...