Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Hari Ni Nak Balik Kampung

1st of all,saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha.Ada sesiapa yang tak balik kampung beraya?Mungkin masing-masing ada sebab tersendiri.Yang pastinya Hari Raya adalah untuk makan ketupat dan rendang disamping menghayati pengertian "Qurban".Tahun ni saya belum diberikan rezeki lebih untuk buat korban.Niat tu memang ada...

Tukar penggunaan ganti nama "aku" pulak.Hehehe.

Hari ni insyallah,kami akan bertolak pulang ke Melaka lebih kurang pukul 3 petang karang.Aku dan hubby amik half-day.So,semua barang dah siap-siap packed dalam bonet kereta tu.Malam tadi aku tertidur awal.Dalam pukul 9 lebih.Kalau menyusukan Khayra atas katil,harus aku pun tertidur sama.Nasib baik aku terjaga pukul 2.30 pagi tadi.Mula-mula hubby bangun dulu,aku dah celik dah.Tapi rasanya amat malas sekali kalau packed barang untuk balik kampung.Virus ni dah lama menular sejak aku kat U dulu.Malasnya kalau kemas barang...Huhu.

Mula-mula iron baju nak pegi keja dulu.Pastu barulah sesi menyelongkar baju-baju nak balik kampung.Kebetulan ada kenduri kawin sekali.Terpaksalah cari baju yang glam sikit.Muahaha.Sempat gak la buat milo panas dan roti bakar (kaya+planta) untuk hubby.aku bedal freshmilk yang diwarmkan dengan sekeping roti.Lapau wei..

Mata aku ni dah start ngantuk balik.Dalam pukul 4 pagi aku ajak hubby tidur.Dia leka dengan FB dan fantacy football dia.TV bukak cerita bola.Bosan gue.Aku bukan apa,petang karang dia gak nak drive.Kalau ngantuk je,camne nak sampai rumah.Aku boleh je drive,tapi Khayra mesti nak ikut duduk dengan aku.Last-last aku tutup lampu,biar gelap sikit.Dalam 10 minit hubby tutup laptop masuk dalam beg (sebab nak bawak laptop tu balik kampung),kemas-kemas apa yang patut then tarik selimut macam aku gak.

Tapi fikiran ni asik terbayang, kalaulah kejadian blackout macam dulu tu terjadi lagi.Naya je.Tapi aku ada reason tersendiri tak bawak balik EBM aku balik kampung :



  1. Aku pegi ofis dulu,susah untuk aku simpan kesemua EBM dalam cooler bag aku hanya boleh memuatkan dalam 4 botol + 2 ice pack.
  2. Kalau EBM mencair,kemungkinan untuk Khayra minum jauh sekali.Khayra hanya minum EBM time aku pegi keja or aku takde bersama dengan dia.Harus EBM tu rosak macam tu je.


Aku berdoa semoga Allah selamatkanlah semua EBM dalam fridge aku tu.Sekarang musim hujan.Takut gak kalau-kalau blackout lagi.Ok lah kawan-kawan semua,Yang baik datang dari Allah,yang buruk datang dari saya (tukar penggunaan ganti nama).

Pandu berhati-hati."Selamat Hari Raya Aidil Adha dari kami KNR".


Kad Touch n Go yang banyak berjasa kat kitorang yang menggunakan Lebuhraya PLUS.


4 Responses
  1. driver Says:

    ok..take care..kalau ngantuk tukar pemandu ;)


  2. Naff Says:

    Salam Aidil Adha hanna..


  3. salam kak..naz tak balik kg sbb mak dtg dr jhr..akk..rikazz dah jln laju..alhamdulillah..sama mcm khayra masa 10bulan..kak cun blog baru ek..dah lama nak komen..baru dpt ni


  4. Hanna Says:

    driver

    boley sajaa!

    Naff

    salam aidil adha utk Naff jugak..

    p/s:naff xde link blog ke?

    Nazz

    alhamdulillah,rikazz dh berjalan..sama dgn kakak khayra dia..mesti penat mengejarkan..haha..
    saje tukar layout baru..sempena hari raya ni..cewah!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...