Ragam Anak Bersolat

Melentur buluh biar dari rebungnya.

Hari Ahad semalam pergi beli barang sikit and makan-makan kat McD.Balik rumah dah nak dekat maghrib. Lepas Khayra & Khair mandi, papa ajak budak-budak 2 orang tu solat maghrib. Selalunya Kakak solat sendiri je. Ttak cukup 5 waktu pun, rakaat pun tunggang-langgang,nama pun budak-budak :) Ni 1st time papa ajak solat ramai-ramai.

Dak Adik pun nyibuk sekali. Selongkar balik songkok raya hari tu, bagi Khair pakai. Lepas ni songkok raya tu tak payah simpan dah .Tahun depan confirm kena beli songkok lain, kepala mesti dah besar sikit.Seronok tengok aksi anak-anak ni. Saya cakap dengan Khayra, Kakak ikut je apa papa buat tau. Kakak memang patuh, tapi Dak Adik ikut stail dia sendiri je. 

Mula-mula suruh Adik diri sebelah papa, tapi dia nak jugak nyempil sebelah Kakak. Kakak ikut je papa sujud.
 
Menonggeng la pulak.Masa ni Dak Adik freestyler. Nampak montot dia. "Mama, tengok adik ni baring-baring je. Mama angkat adik" Kakak siap sound. Tengah solat tak boleh cakap lah Kakak.
 
Nasib baik dah tahiyat akhir. Kalau tak apa lagi yang dak Adik nak buat. Saya kena pantau je. Nak bagi peluang kat anak-anak solat sama-sama.
Amiin.Selalunya lepas solat dan abis baca doa, saya dan hasben mesti salam,peluk cium anak-anak (kalau budak-budak tu ada kat situlah). Semoga anak-anak saya membesar sebagai anak yang soleh&solehah.Insyallah..
5 Responses
  1. MyKhalish Says:

    alhamdulillah. sejuk hati nengoknya.. cumey je abg hencem. makin lm makin ke dpn, jd imam trus. hehe...


  2. Hanna Says:

    dh doleh amik borang imam muda ni..insyallah amiin..heee..


  3. mudahan2. bley jadi imam muda n ustazah pilihan. haha :D


  4. Hanna Says:

    insyallah maksu..amiin :)


  5. khair nk kene babap keee...??? jgn buat aksi comel okeyh... hihihihihi...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...